Tak to je on. VW Transporter T6, rok výroby 2016, motorizace 2.0 TSI o výkonu110 kW. Když jsme se našich fanoušků na Facebooku ptali, ke kterému modelu paří fotografie tohoto motoru, málokdo se trefil. Však se taky Transporter v naprosté většině případů prodává se vznětovým dvoulitrem TDI. Přesto může být benzínový motor volbu z rozumu. Proč? Čtěte dále.
Volkswagen Transporter T6 v osobním provedení asi není třeba moc představovat. V tomto konkrétním případě jde o praktickou dodávku v osmimístném uspořádání s relativně sporou výbavou, ve které není např. ani tempomat. Vůz je ještě do příštího roku v tovární záruce a prověřovali jsme ho pro našeho klienta. Ten už přes půl roku vyhlíží benzínový busík od VW. Pokukoval i po modelech T4 a T5, ale nabídka benzínových variant těchto vozů je na trhu mizivá. Když už se něco objeví, není to vždy to pravé ořechové z hlediska technického stavu.
Dobře opraven po havárii
Proč vlastně klient hledá benzínový poloautobus? Odpověď je jednoduchá. Pro rozvážení většího počtu dětí s věcmi po školách, kroužcích a podobně. Vše probíhá převážně po městě a na krátké trasy. Občas je ale potřeba zvládnout delší trasy s bagáží na výlety a dovolené. To pak ale není problém „nacvaknout“ i takto velký vůz až po střechu. Ale zpátky k technické raritce. Auto je ve stavu zánovního vozu, jak by se při nájezdu necelých 30 tis. km dalo očekávat. Vzhledově ani technicky mu nebylo při naší prověrce co vytknout. V minulosti prodělal střední opravu levého boku po havárii, kdy se měnily obě dveře a lehce opravoval jejich rám. Na tato místa jsme se při prověrce tedy zaměřili více. Práce byla provedena kvalitně, ve značkovém servisu a neměla by mít vliv na další používání vozu.
Podobný, jako TDI
A jak se jezdí s Transporterem s benzínovým motorem 2.0 TSI? Těšil jsem se na to a přitom podvědomě tušil, že to nejspíš žádné zásadní rozdíly v pocitu z jízdy nepřinese, což se mi potvrdilo. Pocitově auto jede velmi podobně jako naftová varianta T6 s 2.0 TDI 103 kW. A ta jede velmi příjemně. Hlavní rozdíl jsem překvapivě zaznamenal při ovládání vozu. Zřejmě díky menší hmotnosti agregátu je auto na předek znatelně lehčí a na mokru je dost snadné dostat ho při přidání plynu v zatáčce do prokluzu, což mi bylo až malinko nepříjemné. Půjde ale jistě jen o to zvyknout si na konkrétní kus a jeho specifika. Z hlediska předpokládané spolehlivosti by tohle auto mělo mít před sebou při dobré péči ještě dlouhý život spojený se stovkami stovek tisíc ujetých km, což ostatně nový majitel plánuje. Předchozí auto prý provozoval celých 18 let. Tak nám zůstaňte věrni – pokusíme se na tento blog za 18 let napsat, jak na tom tento Transporter v oné době bude.