Ano, skutečně jsem prověřil pro klienta, který s námi již kupoval vůz v minulosti, Volkswagen Golf 1,4i z roku 2004 za cenu kolem 40tis.Kč. Byl to jeden z nejlevnějších takových Golfů v danou chvíli na trhu. Byli jsme se nejprve podívat na jiný za skoro dvojnásobnou cenu, ale ten nás stavem nezaujal. Vadil zejména výrazněji rezavý práh, svítící kontrolka motoru a viditelná potřeba dalších investic.
Tento červený kousek jsem tak trochu „protlačil“ s tím, že v této kategorii vozů je fajn nechat si klidně větší finanční rezervu na servis auta po koupi. Bazar, který auto prodával znám a když mi po telefonu potvrdili, že kromě kosmetických nedostatků by měl být celkově v běžném, dobře použitelném stavu, vyrazili jsme.
Divíte se, že si u nás klienti nechávají prohlédnout i takto levné vozy? Čas od času ano. Ono totiž právě u starších a levnějších aut může nejvíce překvapit kumulace případných závad a potřebných servisních úkonů. Nebývá výjimkou, že auto za 30tis.Kč potřebuje tu samou částku (nebo klidně i větší) investovat po koupi, aby bylo dobře použitelné. A s tím už ne každý počítá nebo to může přijmout.
A tak někdy vyrážíme prohlížet auta i za 30-50tis.Kč a objevovat pěkný kus. Bývá to celkem zajímavé dobrodružství.
Sice je někdy obtížnější najít pěkný kus bez nutnosti větších investic, obvykle se nám to však s našimi klienty daří. Někdy třeba naplánujeme objížděcí den za paušální platbu a objedeme více aut. Obvykle cca 4-6ks. Jedno pěkné auto z toho skoro vždy vypadne. Rekord byl 8 aut za jeden den, ale to už jsem se večer spíše plazil (nejen pod auty), než chodil.
A jak tedy „dopadl“ po prohlídce tento Volkswagen Golf?
Auto je plně funkční, při běžné údržbě s předpokladem ještě dlouho spolehlivě sloužit. Motor, převodovka, spojka i vše další podstatné ok. Letní i zimní sada obutých pneumatik, obě ještě použitelné.
Horší estetika (to jsme věděli), oba přední blatníky rezavé a brzy na výměnu, která však není složitá. Blatník se dá koupit kolem cca 1tis.Kč/kus.
Udělat je potřeba:
- Výměnu motorového oleje, všech filtrů a zapalovacích svíček (běžná údržba)
- Kontrolu a rozhýbání brzd, výměnu brzdové kapaliny a seřízení ruční brzdy (pro bezpečnost dalšího provozu)
- Opravu urezlé klemy výfuku v prostředním spoji a kontrolu (možná výměnu) vlnovce
- Opravu zámku PZ dveří
Doporučili jsme, ale není nezbytné:
- Kontrolu stavu rozvodů motoru
- Zvážit výměnu předních pružin (místy lehce povrchově orezlé)
- Kontrolu silentbloků motoru (podle jízdní zkoušky mírně volnější)
- Kontrolu manžety levé poloosy (lehce naprasklá, ale mazivo zatím neuniká)
- Zvážit výměnu zadních silentbloků spodních ramen přední nápravy (spíše výhledově)
Podle naší zkušenosti velmi slušný výsledek na vůz tohoto stáří a ceny.
Co Vy na něj?
Potěšilo nás, že v tomto případě se zadařilo hned napodruhé, jak jsme psali výše, někdy je potřeba více „vyjezdit“.