Vybírali jsme s klientem nástupce jeho Volva XC90 D5 z roku 2010, které s námi také historicky kupoval. Protože chtěl opět Volvo a má doma možnost auto nabíjet, zvolil novou generaci Volva XC90 z roku 2020 v plug in hybridní verzi.
Volvo XC90 T8 R-design, 288kW
Tohle konkrétní auto je z roku 2020, má najeto cca 74tis.km, je po 1. majiteli z ČR a s pravidelnou servisní historií. V minulosti mělo povrchovou opravu karoserie za cca 60tis.Kč, jinak bez poškození. Jeli jsme tedy v podstatě „na jistotu“.
Zas tak jisté to nebylo..
První seznámení s autem bylo ok, pohledově perfektní zvenku i zevnitř. Měření laku potvrdila jen několik povrchových lakování, kvalitně provedených. Prohlídka na zvedáku byla také v pořádku.
Když jsem ale udělal diagnostiku, už to tak pozitivně nepůsobilo:
Načetlo se poměrně dost různých chyb, neboli chybových DTC kódů.
Na to jsem u dnešních aut už zvyklý. Obvykle je po domluvě s prodejcem smažu, auto pořádně projedeme a poté ho načtu znovu. Tady i po smazání a projetí vozu bylo načteno několik chybových hlášení, která považuji za riziková. Týkala se mimo jiné motoru, regulace adaptivního podvozku atd. Na palubní desce však při zkušební jízdě žádné chyby vůz nehlásil.
Považoval jsem tedy za možné, že se jedná o vlastnost systému, nikoliv nutně o vadu.
V takovém případě to chce originál diagnostiku.
Domluvili jsme, že prodejce dá vůz na servisní prohlídku, která byla stejně potřeba udělat, kde projde kontrolou na originální diagnostice Volvo.
Duchové v systému
V servisu Volvo potvrdili, že se nejedná o chyby, které by způsobovala nějaká závada. Moderní systémy některých vozidel toto dělají, obecně čím mladší a složitější, tím je to častější. Někdy se takovým chybám říká „duchové v systému“..
Co ještě auto potřebovalo?
Brzdy plně funkční, ale přední brzdové kotouče horší stav – povrchová koroze – doporučil jsem tedy jejich výměnu.
Auto mělo již skoro hraničně sjeté pneumatiky a lehce táhlo do strany. Doporučil jsem tedy přezutí na nové pneumatiky a poté nechat provést i seřízení geometrie náprav.
Celkově pěkné auto s cenovkou lehce přes 1mil.Kč
A co Vy a plug in hybridy?
Za mne je to poměrně zajímavá technologie, která pro kratší trasy pomůže využít možnost domácího nabíjení a pro delší Vás neomezí zkráceným dojezdem jako elektromobil.