Prověřil jsem tohle velmi zajímavé „autíčko“ pro svého klienta.
Jednalo se o Toyotu Yaris hybrid 1,5 e-CVT 68kW z roku 2021 s nájezdem 148tis.km.
Na 3 letý hybrid celkem velký nájezd. Díky tomu ale bylo auto za příjemně nižší cenu, a to do 350tis.Kč. Za mne super možnost, jak koupit poměrně zánovní auto za dobrou cenu. Najetých km se není třeba bát, zkušenosti s většinou hybridních pohonů od Toyoty říkají, že nemají problém najíždět spolehlivě statisíce km. A pro baterie je čilý provoz lepší, než časté postávání vozu.
Už to není takový prcek.
Zde pro představu jeden z jeho předchůdců:
Tato generace Toyoty Yaris, vyráběná od roku 2020 už vlastně zase tak malá není. Jako většina menších modelů jiných automobilek i Yaris mezigeneračně vyrostl. Tím mě celkem příjemně oslovil. Nejsem moc příznivcem malých aut, ale když mi poskytnou dostatek prostoru a pohodlí i na delší cestu, rád je „vezmu na milost“.
Delší cesta na pohodu a k tomu s bezva spotřebou
Shodou okolností jsem tohoto Yarise vezl klientovi z Prahy domů do Olomouce. A byť jsem zrovna měl nohu v sádře, cesta to byla příjemná a velmi pohodlná. Pomáhal k tomu výrazně i adaptivní tempomat. Na ten si u mnoha modelů uživatelé často stěžují, ale já mám zatím jen pozitivní zkušenosti. Když jsem si zvyknul na jeho vlastnosti, využil jsem ho aktivně třeba i v Transporteru T6 na dlouhé cestě s vlekem do Německa a zpět.
Když se ale vrátím k cestování s Yarisem, tak to pro mě byl skutečně příjemný zážitek. Hybridní pohon má v Yarisu velmi dobrou dynamiku. Historicky kritizovaný projev tohoto druhu pohonu, kdy jste šlápli na plynový pedál, auto hučelo, ale dynamika byla mizerná, je pryč. Auto zabírá pružně odspodu a zvukový projev je také ok.
Za 4l na 100km nejen po městě..
Navíc mě příjemně potěšila průměrná spotřeba. Při zcela běžné jízdě po všech typech silnic včetně dálnice a mnoha kopců mezi Hradcem Králové a Olomoucí jsem jel s Yarisem hybrid 1,5 e-CVT průměrně za 4l/100km. Palubní počítač hlásil 56% jízdy na elektřinu, což mi připadá skvělé.
Výsledek prověrky Yarise se 148tis.km
Dopadl tzv. na jedničku. Auto je plně funkční, což jsem měl výjimečně možnost ověřit zkušební jízdou za klientem v délce 300km. Ta jen potvrdila perfektní stav ojeté Toyoty a moje dojmy z ní po prvním setkání v bazaru. Tohle je po dlouhé době „mini“ auto, o kterém bych vážně uvažoval i pro sebe a to se moc často nestává.. 🙂
Co jsem napsal klientovi do zprávy.
Až na škrábance na plastech v zadní části vozu a znečištění v kufru se jedná o velmi pěkný, plně funkční vůz, který neprošel žádnou větší havárií. Celkově stavem odpovídá uváděnému nájezdu, pravidelné údržbě a slušnému zacházení.
Po koupi není potřeba nic řešit a s vozem lze začít rovnou jezdit.
Výhledově doporučji při dalším servisu:
- Nechat zkontrolovat hlášku o záložní baterii telematické jednotky
- Zvážit (nechat prohlédnout a posoudit stav) výměnu brzdových kotoučů a destiček
A tady ještě nějaké fotky.