Koupili jsme s klientem moc pěknou Škodu Superb liftback ve výbavě Style s motorem 2,0tdi 110kW a automatickou převodovkou DSG z roku 2021. To vše navíc s příjemně nízkým nájezdem 52tis.km a cenou pod 600tis.Kč.
Až na čtvrtý pokus..
Ano, koupené auto bylo až čtvrté prohlédnuté v řadě. Původní zadání znělo Škoda Superb 2,0Tdi DSG ve výbavě Style, nejlépe ještě s vyhřívaným předním sklem (to jediné klient nakonec oželel). Rok výroby od 2020, nájezd co nejnižší, max. do 100tis.km a cenově do 650tis.Kč včetně DPH. Odpočet DPH ano.
Na první pohled to vypadalo snadně.
Na trhu bylo několik kusů a dva hned na dosah ruky v rámci Prahy a okolí. Po dohodě s klientem jsem tedy vyrazil na jejich prohlídku. Ta však skončila velmi rychle. Jedno auto bylo podřené skoro celé kolem dokola. Přesně takové „provozní „ škrábance, které na fotkách samovolně zaniknou. Je to sice „jen“ estetika, ale většina kupců aut v této cenové relaci „ošklivku“ nechce. Já bych to tedy nechtěl určitě. U druhého vozu, který byl na pohled pěkný, prohlídka odhalila rozsáhlejší opravu karoserie z minulosti, tak jsme ho také vyloučili.
Nakonec směr severní Morava..
Protože se kolem Prahy nic zajímavého v daných parametrech neobjevovalo, dohodli jsme se na výpravě směr severní Morava. První na cestě byl „Sup“ v Prostějově. Slušné auto, asi koupitelné, ale jen jeden klíček, pneumatiky na výměnu a lakovaný bok, o kterém se předem nevědělo. V Ostravě stálo auto s dvěma klíčky :-), dobrými pneumatikami, o 10tis.Kč levnější a o rok mladší.
V Ostravě to klaplo.
Nakonec naše pátrání mělo smysl (jak jsem zažil ve své praxi mnohokrát), protože auto v Ostravě sice bylo nejdál, ale ze všech prohlížených kusů mělo nejmenší nájezd, nejnižší cenu a bylo v nejlepším stavu.
Nenechat se strhnout „pohodlností“ či strachem.
Tady se nám s klientem ukázalo, že stojí za to nebát se, že „nic lepšího“ než „jen přijatelné“ auto s nějakými nedostatky už neobjevíme. Tohle naštěstí obvykle dokážu rozlišit, když přijedu k ojetině, jestli se jedná o pěkný kus, kdy už nemá smysl jezdit prohlížet další. A když to smysl má, klientům to doporučím, protože chci vždy objevit nejlepší možný poměr cena/výkon.
Koupená Škoda Superb 2,0Tdi 110KW DSG Style
Tahle Škode je, jak už jsem psal, velmi pěkná. Sice byla také po lehčí havárii v minulosti na přední část, ale podle prohlídky i měření laku jen nárazník a kapota, opraveno velmi kvalitně. Podle diagnostiky byla v minulosti vybitá baterie, což se u bazarových aut někdy stává jen tím, jak postávají „na place“. Může už ale být i na výměnu. Skutečný stav ukáže většinou až další používání vozu. Proto jsem upozornil na možnost potřeby výměny autobaterie. Něco podobného se nedávno stalo jinému mému klientovi se Škodou Kodiaq 2,0Tdi DSG, také z roku 2021 a dokonce s podobným nájezdem kolem 60tis.km. Krátce po koupi musel baterii měnit také. Odešla mu bohužel najednou bez varování a úplně..
Po koupi jsem dále doporučil:
- nechat ihned udělat výměnu motorového oleje a přejít na interval výměny vždy po 15tis.km
- při nájezdu 60tis.km udělat výměnu oleje v převodovce DSG
Jinak ale tenhle Superb nepotřebuje nic dalšího a má potenciál ještě dlouho a dobře novému majiteli sloužit.