Uhádli jste podle parametrů a následující fotky, o jaké se jedná auto?
Kia Stinger 3,3 GT AWD
Jedná se o poměrně neobvyklý vůz na našich silnicích. Takto osobně jsem se s ním setkal poprvé. Tahle nenápadná „bestie“ má pod kapotou přeplňovaný motor V6 o objemu 3,3l (řady Lambda 2).
S výkonem 320kW a pohonem všech kol je to velmi svižné vozítko. Dosavadní majitel si nechal udělat několik úprav, jako je sportovní sání, výfuky, spojlery a k tomu přestavbu na snížené pružiny o cca 4cm. Díky tomu mělo auto velmi nízkou světlou výšku, takže přes retardéry se muselo skoro krokem. Přiznávám, že to mě moc nebavilo.. Nového majitele také ne, takže hned po koupi nechal na auto namontovat zpět originální pružiny, aby se nemusel bát jezdit po běžných silnicích.
Jak dopadla zkušební jízda?
Až na to, že jsem po mnoha letech dostal pokutu za rychlost, tak vlastně dobře. Kolik že jsem to tedy jel v místě, kde to ničemu nevadí, s autem s výkonem 320kW? 67km/h 🙂 Jenže pravidla jsou pravidla, že.. 50km/h tam platí, měřilo se, tak jsem holt zaplatil pokutu a po dlouhé době získal nějaké ty body do karty řidiče.. 😮
A celková kondice ojetého Stingera s 82tis. km?
Auto je ve velmi pěkném, průběžně udržovaném stavu. Navíc je ještě do roku 2026 v tovární záruce. Karoserie původní, nehavarovaná, nelakovaná. Vše plně funkční, diagnosticky bez závad. Motor za studena i za tepla vydával na jedné straně (řidičově) klepavé zvuky z oblasti hlavy válců. Bez demontáže nebo zhoršení stavu nelze s jistotou říci, co je příčinou. Při podrobném zkoumání ve spřáteleném servisu a poslechu stetoskopem jsme došli k závěru, že původem zvuků může být i vysokotlaké palivové čerpadlo, které je zde umístěno. Může to být vlastnost, ne nutně závada. Klapání a chrastění znám z moderních turbo benzínových motorů celkem dobře, často právě z oblasti vysokotlakého benzínového čerpadla a nemusí to vždy znamenat závadu.
Pomohla tovární záruka
S rozhodováním o koupi pomohla ještě 2 roky trvající záruka na vůz. Motor tedy nový majitel nechá pro jistotu při dalším pravidelném servisu zkontrolovat. V hnacím řetězci byla při rozjezdu i následné kontrole zespodu znatelná mírná vůle. To je u takto silných aut s nájezdem kolem 80tis.km celkem obvyklé.
U některých značek považovaných za prémiové už se při tomto nájezdu často dělá kompletní repas nebo výměna rozvodovek, diferenciálů apod. To tady zjevně zatím nehrozí.
Celkově tedy velmi dobrý stav vozu?
Ano, auto jsem doporučil ke koupi. Mě i klientovi určitě ke klidu dopomohla ještě dostatečně dlouho trvající tovární záruka. Při koupi podobných aut je nanejvýš vhodné pečlivě ověřovat jejich celkový stav. Jakákoliv anomálie nebo přicházející porucha může stát v lepším případě desítky tisíc Kč, nicméně nejsou výjimkou i opravy v řádech statisíců korun. Jak se říkává: kdo chce „opičku“, měl by mít i na banány 🙂