Trochu zvláštní dilema.
Že by se někdo rozhodoval mezi benzínovou Mazdou 6 a Volkswagenem Multivan T4 2,5Tdi? Ale ano. Když chcete ve dvou jezdit na výlety třeba ke skalám a v autě zčásti i bydlet, přemýšlíte o nějakém velkém kombíku nebo o “busíku”, jako je právě Multivan. Znám to dobře z vlastní zkušenosti. Jezdíval jsem do skal a v autě spal mnohokrát. Převážně v kombíku. Jde to, ale lezcům s “busíky” jsem ten prostor občas trochu záviděl. No a právě takovou poptávku jsem nyní s jedním sympatickým mladým párem řešil. Nakonec jsme se shodli, že se dojedeme podívat na nadějný Multivan a když se to nepovede, budeme hledat nějaký ten kombík. Proč by se to nepovedlo? Protože pěkný T4 Multivan se na trhu hledá už poměrně těžko. Ale když najdete, je to zajímavá koupě. Tahle auta si v čase velmi dobře drží svou hodnotu, u některých kusů dokonce i roste.
Pěkný Multivan hned napoprvé.
Povedlo se. Z mého pohledu malý zázrak, koupit takové auto na první výjezd. Našli jsme moc pěkného Multivana Atlantis z roku 2001 s poctivými 313tis.km. Zdá se Vám to hodně? No, mluvíme tu o 20 let starém autě.. A tenhle kus měl velmi dobrou průběžnou péči doloženou servisní knihou a štosem faktur. Těsně před koupí byly dokonce udělané rozvody motoru, vakuová pumpa a mnoho dalšího. Vůz byl ve stavu “sednout a jezdit”.
Je to držák, o nájezd km tedy zase tak moc nejde.
U Volkswagenu T4 je příjemné, že při kvalitní průběžné údržbě není počet najetých kilometrů vlastně moc důležitý. Motory 2,5Tdi platí za totální držáky, karoserie stářím také obvykle příliš netrpí. A tak se průběžně podle nájezdu a způsobu užívání řeší převážně výměny rozvodů, spojek, podvozkových částí, sem tam nějako to čidlo apod., ale nic moc většího ne. (Pozn. autora – pokud tedy nenarazíte na kus, kde se stalo něco neobvyklého, jako u Transporteru T4, který mám právě v garáži a měnil jsem u něj polomotor. Jedna z ojnic se “vylágrovala”. Od všech, kdo se těmito vozy zabývají, jsem zatím slyšel, že to u 2,5Tdi ještě neviděli.. :-)).
Interiér variabilní.
Co je super, je variabilita interiéru. U tohoto modelu Volkswagenu T4 se dělá spousta dodatečných úprav. Ale už v zkladním provedení Multivanu máte otočná prostřední sedadla a u nich sklápěcí stoleček. Je tu možnost obě zadní řady sedadel sklopit do roviny a udělat si z nich postel. Ve jejich spodní části zase máte úložné prostory. A jakkoliv hrát si s interiérem tohohle auta můžete do nekonečna 🙂
Prohlídka v mrazu a sněžení
A protože v poslední době hodně mrzne i sněží, měl jsem při prohlídce nejen pořádně “studený start” motoru při zhruba -6°C, ale i hodně studenou celou prohlídku. Mrzlo a sněžilo, což mě ale stejně neodradí auto si zvednout a vlézt si pod něj ze všech stran. Důkladnou prohlídku podvozku nevynechám ani v současné době, kdy je zázemí prodejců často nedostupné a venku pořádná zima. Mutivan neměl na podvozku ve svých 20 letech ani stopu po korozi a celkově vypadal velmi pěkně. Motor nastartoval za studena v pohodě a za tepla “na brnk”, tak jak má.
No prostě dobrá koupě..
Tenhle kousek se povedl. Vzhledově pěkný, krátce po servisu, na zimních pneumatikách, nepotřeboval skoro nic dořešit. Jen pár drobností, které prodejce vyřešil odpovídající slevou. Bude potřeba doplnit klimatizace a opravit zamykání jedněch dveří.To je ale v podstatě vše. Za mě velmi dobrý výsledek.
A co vy? Šli byste do takto starého auta?