Mini Clubman OneD

Aleš Zich

Aleš Zich

Elegán do klubu?

 

Možná, zároveň je to podle mne i celkem fajn vozítko na běžné ježdění. „Miníci“ nové generace se mi vždycky líbili. Jízdně mi přišli vždy jako taková motokára. Svého času jsem zatoužil a vážně uvažoval o koupi modelu S.

Model S – ach jo, pro mě nepohodlný.. 🙁

Měl jsem ho půjčený na týdenní testování. Zamiloval jsem se do neskutečného zrychlení a téměř neomezené trakce v zatáčkách. Často jsem se nedokázal ani přiblížit limitu auta, i když jsem měl někdy pocit, že snad už vypadnu okýnkem.. 🙂 Jenže pak přišlo několik více rozbitých cest, přejezd Prahou a sen se pro mě rozplynul. Kdybych s tímhle autem jezdil běžně, moje záda i hlava by silně protestovaly. A já mám v autě rád především pohodlí.

Elegantní i pohodlný? Clubman..

Clubman z roku 2017, který jsem pro klienta testoval, je z trochu jiného těsta. Podvozek je při jízdě velmi sebejistý, ale přitom dostatečně pohodlný. S tímhle autem se klidně na denní bázi jezdit dá. Bavilo mě to s ním, líbí se mi.

Co spolehlivost?

S motory a jejich spolehlivostí je to u Mini od začátku „kapitola sama pro sebe“. Dříve (rozuměj cca před 15 lety) jsem si myslel, že zrovna motory umí BMW vyrábět spolehlivé a jízdně příjemné. Jízdně příjemných jich asi většina napříč modely zůstala, ale se spolehlivostí jsou často hodně „na štíru“. Jemně řečeno.. :-O U Mini to bohužel platí také. Vyloženě spolehlivou benzínovou jednotku tady vlastně neznám. Zbytek auta je solidně zpracovaný, bytelný a obvykle i spolehlivý.

Nafta, cože..??

Nakonec jsme s výběrem skončili s klientem u motoru 1,5D. Částečně i proto, že celkově není ojetých Mini Clubmanů za cenu do cca 250tis.Kč zase tak mnoho na výběr. Benzínové jednotky podle mě moc nestojí za pokoušení štěstí. V předchozí generaci používal Mini diesel ze spolupráce s PSA, který fungoval celkem dobře. Tady se však jedná o vlastní konstrukci motoru od BMW a dokonce jen se 3mi válci. „A jéje“, říkal jsem si, když jsem to zjistil. Nemám to ověřené, ale připadá mi, že se jedná o motor podobný 2,0d, kterému prostě chybí jeden válec. No a 2,0d je od BMW jeden z motorů, který v posledních letech funguje obstojně spolehlivě i při vyšších nájezdech. Zdá se, že to funguje  dobře i tady. Auto mělo najeto 185tis.km, vše podstatné původní a ve velmi dobrém stavu. Motor startoval za studena i za tepla skvěle, jel i zněl také. Žádné úniky kapalin ani jiné náznaky zhoršené funkce.

Když nenaznačuje problémy po 150tis.km, obvykle vydrží i 2x tolik.

Když se potkám s ojetinou, která funguje velmi dobře až výborně po více než 150tis.km na původních dílech a nenaznačuje počínající problém, obvykle platí, že je takový kus schopen najet podstatně více. Něco k tomu přidá i zkušenost a pocit z daného kusu. Tady byl celkem jednoznačný – i když s motory BMW bývají často problémy a tohle je naftový 3 válec, já věřím, že bude dobře fungovat i nadále.

Takže snad Happy džentlmen Club end.. 🙂

Klient se auto rozhodl zakoupit. Vzhledově i jízdně mu určitě udělá radost, protože je to moc pěkný kus, nehavarovaný, s téměř netknutým lakem i pěkným interiérem. V době koupě byl tento „džent“ po servisu, s novými předními i zadními brzdami, bez jakýchkoliv vůlí či poškození.

Za mne tedy „dobrý kup“..

A co Vy a Mini?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny