Mazda 6 2,5i skyactiv, “nebeská” kráska z Japonska.

Aleš Zich

Aleš Zich

Měl jsem možnost prověřit stav celkem zánovní Mazdy 6 z roku 2018. Navíc v top výbavě a za mne s nejlepším motorem, co se v ní dá koupit. Tohle auto bylo osazeno motorem 2,5i skyactiv se 194 koňmi a automatickou převodovkou. Svezení v ní jsem si skutečně užil 🙂

Mazdy 6 mě baví a jsou obvykle spolehlivé.

Mazda 6 mě ve všech svých generacích vždy bavila jízdním projevem a ani poslední generace není výjimkou. Podvozek je komunikativní, až hravý, odezva řízení přesná, naladění tlumičů komfortní a přitom podrží i při ostřejší jízdě. Historicky navíc platilo, že Mazda s atmosférickým motorem je tzv. recept na spolehlivost. Opatrnější s takovým hodnocením bych byl u novějších agregátů s přímým vstřikem a u turbobenzínů. O tom více kousek níže.

Ach ta koroze..

Ano, v průběhu času bývá jedna z nejčastějších „bolestí“ většiny modelů Mazd koroze. Zakusuje se do podlah, podběhů i blatníků a bývá to častým důvodem konce jinak celkově spolehlivého vozu. Oprava rozsáhlejší koroze u klempíře a následné lakování bude stát obvykle min. 40tis.Kč či více. To už si většina majitelů staršího vozu rozmyslí. U novějších generací už to nebývá tak „hrozné“, ale občas vídám i ročníky aut 2015/16 s už počínající povrchovou korozí.

Jak zajistit Mazdě či jinému „Japonci“ dlouhověkost?

Kdo si chce užívat Mazdu či jiný Japonský vůz hodně let, určitě je na místě nechat udělat dodatečné kvalitní antikorozní ošetření podvozku a dutin. Jinak od Vás benzínová Mazda obvykle bude chtít jen běžnou údržbu, výměny oleje a spotřebního materiálu. Mimochodem, podobně to má i většina dalších Japonských značek, jako třeba Toyota, Honda atd.

Co tedy ty motory?

U Mazdy ( a opět obecně u většiny Japonských vozů) bych se raději vyhnul dieselům. Na těch toho v průběhu času a generací odcházelo poměrně dost a opravy bývají dost drahé. Opatrně to chce přistupovat i k silným turbobenzínům. V Mazdách jsem jich poměrně dost potkal přidřených na klice apod. Jsou to motory, které je vhodné nepřetěžovat, často měnit olej a celkově dbát na určitou kulturu při jejich užívání. Když fungují, tak svezení s nimi je velmi zábavné..

Atmosférický benzínový motor s přímým vstřikováním.

U atmosférických benzínových motorů s přímým vstřikem jsem se u novějších Mazd občas setkal s nadměrným ředěním oleje benzínem. Několik kusů to pak odneslo poruchou na mazaných součástech motoru. Mazdy s benzínovou atmosférou si totiž obvykle pořizují řidiči, co najezdí spíše méně km a často na krátké trasy. A tady právě tyto motory (napříč většinou dnešních značek aut) trpí nadměrným ředěním oleje benzínem a tvorbou karbonu. U těchto aut je podle mne tedy vhodné výrazně zkrátit interval výměny oleje někam k max. 10tis.km. Při super krátkých trasách nejčastěji do 10km klidně i méně.

Zpátky k prohlédnuté Mazdě 6 2,5i

Koroze zatím na tomhle autě nenašla žádné místečko, kam se zakousnout. Jízdně super, pěkně funguje adaptivní tempomat i udržování auta v jízdním pruhu. Při manévrování se mi líbil 360° pohled z „ptačí” perspektivy a couvací kamera.

 

Vůz má najeto 67tis. km jedním majitelem a pravidelný servis, takže mu nebylo co vytknout. Z boku motoru byl vidět nějaký lehounký únik oleje, což bude zkontrolováno v servisu v rámci prodloužené záruky. Určitě to ale není nic vážného. Dále se blíží výměna předních brzdových destiček, ale jinak auto nepotřebuje nic a nejspíš ještě dlouho potřebovat nebude. Zajímavé je, že Mazda jako mnoho dalších značek nepředepisuje výměnu oleje v automatické převodovce. Já ji tedy rozhodně doporučuji, optimálně po 60tis.km, maximálně cca po 100tis.km. U tohoto vozu bych ji tedy nechal udělat.  Kvalitně provedená výměna oleje v automatu vyjde sice na cca 12-18tis.Kč., ale podle mne se to rozhodně vyplatí.

A co Vy a Japonská auta? My máme jednu benzínovou Hondu z roku 2007 již 8 let a 100tis.km, celkem najeto 200tis.km. Jen s běžnou údržbou a spotřebním materiálem. No a s vyvařenou korozí prahů a lemů zadních blatníků.. 😮

Napište mi vaše zkušenosti 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny