No, vrak.. 🙂
Zadání znělo, “auto do města kolem 35tis.Kč”.
Šli jsme tedy s klientem vybrat nějaké levné auto do jednoho nejmenovaného většího autobazaru. Poznáte z fotek, který to byl? To proto, aby bylo z čeho vybírat a klient si to vyloženě přál. Je fakt, že odtud už se mnou koupil v minulosti několik aut a vždy úspěšně. Naposledy před několika lety Škodu Fabii za cca 35tis.Kč a spokojeně s ní jeho kolegové jezdí po Praze dodnes. Tehdy se dalo vybírat z více kusů a jeden pěkný jsme nakonec z placu “vylovili”.
A tentokrát?
Fabia pod 40tis.Kč ani jedna. Celkově skoro nic. Zaujala nás jedna Suzuki Liana a Hyundai Matrix. Liana byla esteticky ošklivější a měla v háji volnoběžku startéru.
Byl to Matrix..
Nemuseli jsme naštěstí bojovat s panem Smithem a tenhle Matrix k nám byl celkově přívětivý. Keanu Reevse jsme tam také bohužel nepotkali.. Je fakt, že Hyundai Matrix mi vždy připadal se svou “jinakou” karoserií od studia Pininfarini trochu jako z jiného světa. Takového světa, ve kterém bych tak úplně bydlet nemusel.. 😮 Ale funkčně a spolehlivostí se jedná vlastně o velmi povedené malé/velké auto. Kupoval jsem jich v minulosti s různými klienty několik a tak vím, že se jedná o velmi spolehlivá auta. Když je neseřere koroze, obvykle jezdí a jezdí.
Rok výroby 2003 a jen 121tisíc kilometrů?
No ano a ověřených. Navíc auto bylo od nového vlastněno jen několika členy jedné rodiny. Hustý.. Navíc se asi i často ohřálo v garáži. 19 let starý Hyundai a prakticky bez koroze i zespodu. Prohlédli jsme ho pořádně a fakt tam skoro žádná nebyla.. Zapomně jsem Vám to vyfotit, asi přeci jen nějaká porucha v Matrixu.. 🙂
Aktuální stav?
Auto bylo čerstvě po servisu. Nebyl o tom záznam, ale poznám to např. kapkovou zkouškou oleje apod. Na použitelných letních gumách. Takže teď koupit zimní, to jo, to je jedna z mála aktuálních investic. Brzdy přes 50%. Celkově na autě vše pěkně funkčí až na pár detailů. Nesvítil kousek přístrojovky, lehce ťukaly tyčky stabilizátoru – to vesměs ničemu nevadí, nedržely vzpěry 5. dveří – cena i s výměnou cca 1,5tis.Kč. To je důležité, protože pokud nechcete dostávat dveřmi pravidelně po hlavě nebo si tam dávat smeták, je to potřeba udělat. Byl slyšet drážkový řemen pohonu příslušenství, možná i nějaká kladka. Buď se to rozjezdí nebo se to časem vymění. Zatím jsem doporučil to neřešit. Starší auta si takhle v zimě obvykle nějak vrznou, popískají či zachrastí.
Bývá to výzva.
Vybrat slušné auto v ceně do 40tis.Kč bývá vždy výzva, kterou jednou za čas rád přijmu. Někdy to znamená i celý den hledání a ježdění. Ale zatím se mi to i s jinými klienty vždy povedlo a auta jim ještě dlouho spolehlivě fungovala. Ne vždy je tedy nutné platit za ojeté auto větší sumu a hledat co nejmladší s co nejméně km. Třeba moje současné auto stálo ještě méně peněz a má najeto přes 300tis.km. Přesto bych se s ním nebál jet klidně do Německa (už jsem tam s ním vlastně i byl).
Levné starší auto je prostě jedna z možností při nákupu ojetiny. A víte jakou má výhodu? Nemá už moc kam spadnout v čase na ceně 🙂