Jaké vybrat spolehlivé ojeté benzínové kombi v ceně do 120 tis.Kč?

Aleš Zich

Aleš Zich

Takovýto dotaz dostávám poměrně často. Ten poslední před pár dny mne inspiroval k napsání tohoto příspěvku, abyste si ho mohli přečíst všichni ti z vás, kteří nákup ojetého rodinného kombi v ceně do 120 tis.Kč řeší.

Začněme českou klasikou, tedy ojetou Škodou Fabia. Fabia může mít při kupní ceně do 120.000,-Kč velmi dobrý poměr vstupních parametrů při koupi, tedy stáří/nájezd/technický stav a zároveň potenciálně nízké náklady na údržbu a opravy v průběhu dalšího provozu. A to Fabia jak první, tak i druhé generace.

Škoda Fabia I kombi 1,4i

Zajímavé a také nejvíce ceněné jsou na trhu Fabie kombi první generace s motory 1,4i ( tedy v naší cenové kategorii roky výroby cca 2006-2008). Pěkné auto se dá vybrat v ceně zhruba do 100 tis.Kč. Občas se ještě objevují i kusy s nájezdy kolem 130 – 180 tis.km. Při dobré údržbě však není potřeba se u Škody Fabia bát ani vyšších nájezdů přes 200 tis.km. Při koupi však dobře zkontrolujte původnost karoserie z hlediska případných oprav po haváriích. Dále je u Fabie dobré překontrolovat funkčnost servořízení a celkový stav motoru. Jednou z možných, dráze opravitelných závad je vadné těsnění pod hlavou válců, které se obvykle projeví tlakováním do chladicí kapaliny. Oprava vychází obvykle kolem 10-15 tis.Kč, někdy i více. Před koupí je důležité prohlédnout celý chladicí okruh zda někde nedochází k úniku chladicí kapaliny vlivem tlakování motoru. Také je potřeba zhodnotit tlak v systému po úplném prohřátí motoru. To už chce zkušenějšího mechanika nebo odborníka. Kromě těchto občasných nástrah ale na jedničkové Škodě Fabia nehrozí příliš mnoho jiných dražších závad. Podvozek i většina ostatních částí vozu má poměrně vysokou životnost a ceny náhradních dílů jsou obvykle příjemně nízké.

Škoda Fabia II 1,2i 12V kombi

skoda_fabia_ii

V ceně do 120 tis.Kč je dle našich zkušeností dobrá volba i druhá generace Škody Fabia. Za tyto peníze se dá koupit pěkné auto z let cca 2008-2010. Zde bychom doporučili kromě motoru 1,4i, kterých je však v těchto cenách na trhu naprosté minimum motorizaci 1,2i 12V 51 kW. I když je to atmosférický tříválec, tak se docela povedl. Fabia II s ním má velmi slušnou dynamiku při příznivé spotřebě. Rozhodně s tímhle autem nebudete brzda provozu a i dálničních 130km/h zvládá bez větších potíží. Zároveň je i rozumně spolehlivý. Základním předpokladem jeho spolehlivosti je častá výměna oleje (optimálně max. po 15 tis.km a udržování jeho dostatečné hladiny v motoru). S takovýmito auty jezdí spokojeně již mnoho našich klientů.

Ford Focus II kombi 1,6i

Další zajímavý a potenciálně levný vůz na provoz při obvykle vysoké spolehlivosti je v cenové kategorii do 120 tis.Kč Ford Focus kombi 1,6i 74 kW.

ford_focus

Focus lze v ceně do 120 tis.Kč vybírat z ročníků výroby cca 2006/2007. Za tyto ceny se nabízejí auta s nájezdy kolem 200 tis.km, čehož se není potřeba bát. Jednou z výhod aut starších 8-10 let a s najetými více než 160 tis.km je, že už budou mít vyměněny rozvody motoru v obvyklé ceně za tento úkon cca 8-10 tis.Kč. Pro toho, kdo kupuje auto v této ceně to může být příjemnější než auto s o trochu nižším nájezdem a původními rozvody. Jejich výměnu maximálně po osmi letech doporučuji nepodceňovat. Pokud řemen praskne, zničí se obvykle celý motor, který jinak vydrží vysoké porce kilometrů, obvykle hodně nad 300 tis.km. Potřebuje k tomu v podstatě jen pravidelné výměny oleje, filtrů a svíček. Podvozky Focusů najezdí na originálních dílech často také kolem 200 tis.km i více. Při koupi staršího Fordu Focus je tedy dobré zhodnotit celkový stav gumových uložení přední i zadní nápravy a vědět, jaké potenciální investice Vás po koupi čekají. Focusy z těchto let (od 2006) už obvykle nemívají ani výraznější problémy s korozí podvozku jako jejich předchůdci, i když občas se u nich ještě objeví. I zde je tedy na místě podrobná kontrola ojetého auta zespodu a případně antikorozní ošetření zasažených míst na podvozku. Celkově je však spolehlivost a trvanlivost benzínových Fordů Focus až výjimečně vysoká v porovnání s pořizovacími cenami, za které se dají na trhu ojetin koupit.

Peugeot 307, Renault Mégane

V uvažované cenové kategorii do 120 tis.Kč bych do úvahy o zajímavém ojetém rodinném kombi zahrnul ještě Peugeot 307 1,4i/1,6i. Dá se koupit za srovnatelné peníze jako Focus, někdy i levněji a se spolehlivostí je na tom při vhodném výběru pěkného kusu také dobře. Další relativně levnou ojetinou na nákup je Renault Mégane kombi, který také umí s motory 1,4i/1,6i dobře posloužit. Vždy záleží na vašich preferencích při nákupu a pečlivém výběru konkrétního auta.

A co byste si vybrali Vy? Napište nám do diskuze pod tímto článkem nebo na Facebook. Těším se na Vaše pohledy.

7 Responses

  1. Zdravím, vybírám si na dojíždění do práce nějaké levné auto a jako hlavní kritérium beru motor. Ptal jsem se známých, jaké jsou podle nichnejlepší benzínové motory a byl mi doporučován hlavně oktávkový 1.8 TSI Green tec. Máte s ním někdo konkrétní zkušenosti ? Díky moc.

  2. Renault Thalia. Sice je to jednoduché auto někomu se nelíbí ten tvar ale spolehlivé. Najeto 80 000 Km bez žádné poruchy ( když nepočítám pravidelnou údržbu – olej, filtry, brzy a rozvody po 70 000). Není to sice žádný luxus ani žihadlo silnic ale doveze mě za levno z bodu A do bodu B. Dokonce v pohodě zvládne i delší trasy vyzkoušeno (Brno – Krakow (PL), Brno – Bibione (IT) )

    1. Dobrý den, díky za Vaši zkušenost. Renault Thalia je skutečně jednoduché a převážně spolehlivé auto. Pro toho komu velikost Thalie stačí mohu klidně doporučit. Renault podle mě menší benzinová auta umí udělat dobře. U Renaultu Megane mě kolikrát překvapí jak je auto živé i s motorem 1,4i. Jen za sebe Renault Thalia neřadím do kategorie rodinných kombi. V sestavě 2+2 už mám raději velikost nižší střední třídy, tedy min. Meganu kombi, Focusu kombi apod.

  3. BMW E39 528IAT, za 120 tisíc se koupí krásné auto pohodlné,sice bumbá ale to svezení za to stojí 😀

    1. Dobrý den, svezení je s tímhle BMW velmi zajímavé, ale najít dnes pěkný kus už dá docela práci a i když se najde, podle mne je to spíše auto pro nadšence, kterému nevadí průběžné vyšší investice do oprav a údržby. Běžný uživatel “rodinného kombi” si BMW 528i podle mne nekoupí 🙂

  4. Mám cca 2 měsíce Forda Focuse II (2009) a mohu vřele doporučit. Klasické benzínové motory 1,6 (74 kw) mají skvělý výkon a podvozek se Fordu u tohoto auta taky hodně povedl – jízdní vlastnosti Focuse jsou snad nejlepší ve své třídě. Jediným (pro mě zanedbatelným) negativem je větší hlučnost motoru při dálničních rychlostech. Jinak s výběrem mi pomohli v AZ Consulting, takže maximální spokojenost:)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny