Hyundai i30 1,5Dpi – rodinný ideál do města i na dálnici

Aleš Zich

Aleš Zich

Koupili jsme s klientem pěkný Hyundai i30 z roku 2020 a motorem 1,5dpi. Auto má najeto 107tis.km a je ještě do září 2025 v plné tovární záruce, kterou má Hyundai nastavenou na 5 let.

Takže rodinný ideál do města i na dálnici?

Ano, Hyundai i30 1,5Dpi je jedno z mála moderních aut, které dnes koupíte nové nebo zánovní s atmosférickým benzínovým motorem s nepřímým vstřikováním paliva. S rozumnou velikostí běžného kombi tohle auto vyhoví určitě široké škále uživatelů. A pokud je pro Vás prioritou příznivá pořizovací cena a co nejlepší dlouhodobá spolehlivost, jste zde na správné adrese.

Bohužel skoro na jediné správné adrese..

Proč? Protože mladších aut s atmosférickými benzínovými motory s nepřímým vstřikem benzínu je dnes na trhu již naprosté minimum. Většina moderních benzínových motorů je nízko objemová a s přímým vstřikem benzínu. To je bohužel technologie spíše nevhodná pro kratší trasy, typické pro místní popojíždění po nákupech, školkách, školách apod.

A co na té dálnici?

Tento Hyundai jsem shodou okolností klientovi převážel cca 150km. Na trase jsem měl všechny druhy silnic včetně dálnice. I30 s motorem 1,5Dpi jede velmi příjemně a tiše v podstatě ve všech jízdních režimech včetně tachometrových cca 130-140km/h na dálnici. Občas by se mi bývalo líbilo trochu více síly při akceleraci, ale celková dynamika je více než přijatelná. Za cenu velmi pravděpodobné vysoké spolehlivosti a schopnosti zvládat „courání“ po krátkých trasách bez námitek.

Kolik to stojí?

Na dnešní poměry jsme auto objevili za velmi přijatelnou cenu výrazně pod 300tis.Kč. Běžná cena podobných ojetých Hyundai i30 1,5Dpi kombi je dnes na trhu cca 300-350tis.Kč. Což je pořád jedno z nejlevnějších kombi ve své třídě s potenciálně velmi dobrou spolehlivostí.

Jsou vůbec nějaké alternativy pro městský provoz na krátké trasy?

Za tyhle peníze moc ne. Obvykle s klienty volíme starší generaci Hyundai i30 ev. Kia Ceed s motory 1,6i Mpi 88kW (nepřímý vstřik paliva). Případně i 1,6i Gdi 99kW (přímý vstřik paliva), který obvykle snáší kratší trasy také dobře, ale je potřeba mu často v takovém režimu měnit olej. To znamená už klidně po 8-10tis.km. Pokud máte na nákup vozu alespoň 350tis.Kč a více, pak je zajímavá možnost např. Toyota Auris/Corolla s 1,6i, případně hybrid. Ten je do města zcela optimální a téměř absolutně spolehlivý.

Znáte nějaké další modely rodinných vozů vhodné pro krátké trasy?

Dejte mi o nich vědět! 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny