Ford S Max 2,2Tdci Titanium automat

Aleš Zich

Aleš Zich

Jednorožec od Forda..

Proč jednorožec? Protože najít pěkný ojetý Ford S max se spolehlivou automatickou převodovkou je dnes už skoro nemožné. Tohle je jeden z posledních vyrobených kusů z roku 2012 s motorem 2,2Tdci 147kW a automatickou převodovkou Aisin. V podstatě to nejlepší, co můžete v S maxu mít. Když ho klient objevil, neváhali jsme a jeli ho prohlédnout.

Aisin do Fordu ano, Powershift raději ne

Tohle auto tedy nemá Powershift od Fordu, kterými byly vybaveny všechny vozy cca od roku 2010 a mladší s motory 2,0Tdci. Tato převodovka má bohužel velmi špatnou pověst díky své výrazně nízké životnosti – obvykle max. cca 160-200tis.km. U ojetin, které kupujeme nejčastěji s nájezdy přes 100tis.km to tedy vůbec nemá smysl.

S max Titanium v „plné palbě“

 

Tohle auto z roku 2012 s nájezdem 192tis.km je navíc skoro v „plné palbě“, neboli výbavě. Má 7 míst, tažné zařízení a ve výbavě tempomat, ,multifunkční volant, vyhřívaná sedadla, vyhřívané přední sklo, digitální display Ford Converse, velké rádio s navigací, bezklíčkové odemykání a startování, adaptivní tlumiče – zatím těsné a perfektně funkční.

Tento prvek výbavy však může být samozřejmě drahý do budoucna na výměnu, protože běžný tlumič stojí kolem 3-5tis.Kč, adaptivní 7-10tis.Kč. Když měníte všechny 4 tlumiče, tak už je to u těch adaptivních slušná investice. Běžná životnost tlumičů obecně je průměrně cca 200-250tis.km.

Je to moc pěkný kus

Klient tento S max po mé kontrole rád koupil, protože to je celkově velmi pěkný a dobře udržovaný vůz.

Karoserie je původní včetně laku – to je na 12 leté auto se 190tis.km super.

Plně vedená servisní knížka doplněná štosem faktur a výpisů z Německých technických kontrol.

Nějakou dobu jsem si v nich početl 🙂

Auto má zánovní brzdy = komplet kotouče i destičky, cca před 20tis.km vyměněné rozvody motoru, na 150tis.km měněný olej v automatu, pěkné zimní pneumatiky a těsně před prodejem udělaný olejový servis.

Co chtít více?

Vypadalo to tedy na auto bez investic, ale…

Něco jsme mu přeci jen našli.

Na zadní nápravě jsem při prohlídce na zvedáku objevil vytržený silentblok hlavního ramene.

Dále když jsem při zkušební jízdě ověřoval, že „stěrače stírají a klakson troubí“, což nemusím hlásit, to přece každý vidí :-), zjistil jsem podivnou věc. Stěrače narážely do kapoty vozu. Divné.

Dále se neodmykalo auto bezklíčkovým přístupem od dveří spolujezdce – to jsme se s klientem shodli, že je pro něj přijatelné a není třeba řešit. Běžnému užívání vozu to nijak nevadí.

Seriózní dohoda s prodávajícím

Mám rád, když se s prodávajícím dá rozumně domluvit a v tomto případě to tak bylo. Přislíbil opravu silentbloku zadní nápravy a podivnosti u stěračů. Později jsme se dozvěděli, že někdo přehodil levý stěrač za pravý, což byl celý problém. Nikdo nevěděl, kdy se to stalo a proč. Zajímavé..

A co Vy?

Také byste rádi auto s automatickou převodovkou? Víte, který model zvolit, aby dobře a spolehlivě fungoval? Pro tyto konzultace a samozřejmé následné pečlivé ověření stavu vybrané ojetiny jsem tu pro Vás už přes 20 let..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny