Přivezl jsem z Německa pro klienta velmi pěkný Ford C max Titanium 1,0i 92kW Ecoboost. Auto je z roku 2019, po 1. majiteli, nehavarované, s pravidelným servisem a nájezdem 63tis.km.
Proč 1,0i Ecoboost, když ho spíše nedoporučuji?
Takhle nějak zní a vypadá motor Ford 1,0i Ecoboost v chodu 🙂
Je pravda, že se motorům Ecoboost u Fordu raději vyhýbám. Na druhou stranu pro některé klienty a aplikace může být i tento motor zajímavou možností. Vždy s klientem probereme možná rizika. A to včetně toho, že se někdy motor mechanicky „rozsype“ již při poměrně nízkých nájezdech.
Kdy tedy Ecoboost potenciálně ano?
Za mne je optimální splnění několika kritérií:
- Co nejnižší nájezd vozu při koupi.
- Jasná servisní historie s co nejčastějšími výměnami motorového oleje.
- Kupující plánuje spíše nižší roční nájezd = celkově s vozem nepotřebuje najíždět vysoké porce kilometrů.
- Nový majitel se dokáže k motoru chovat „rozumně“ a dodržovat základní pravidla pro co nejdelší zachování životnosti motoru.
Jaká pravidla je tedy vhodné u Ecoboostu dodržovat?
- Tankovat pokud možno kvalitní benzín = optimálně u větších značkových pump a vyhýbat se raději malým neznačkovým pumpám, příp. pumpám s diskontními cenami z důvodu většího rizika natankování nekvalitního benzínu.
- Benzín dále doporučuji průběžně aditivovat kvalitními aditivy pro snížení zanášení motoru karbonem.
- Motor zbytečně nepřetěžovat.
- Při delší jízdě pod zatížením – typicky dálniční jízda – nechat po zastavení u pumpy nebo na parkovišti motor běžet cca 30-60s na volnoběh aby se celkově trochu ochladil včetně turbodmychadla.
- Studený motor zejména v zimě nehonit, než se ohřeje.
- Motorový olej měnit optimálně po 8-10tis.km, maximálně však po 15tis.km.
To zní jako bych se na tento motor nemohl skoro ani špatně podívat..?
Svým způsobem to tak je. Motory ecoboost, stejně jako většina ostatních nízko objemových turbo benzínových motorů, jsou poměrně choulostivé na zacházení. Výše uvedené zásady Vám mohou pomoci udržet si je v chodu a v co nejlepším technickém stavu co nejdéle.
Proč tenhle kousek z Německa?
Protože když chcete co nejmladší auto s nižšími km a pěknou výbavou, není na českém trhu v podstatě kde brát. V Německu se zatím ještě celkem vybírat dá i za poměrně přijatelné ceny včetně dovozu vozu do ČR.
C max je ve stavu 1A
Tenhle čerstvě dovezený Ford C max je skutečně moc pěkný kousek. Auto je ve skoro maximální výbavě Titanium, kde nechybí tempomat, navigace, vyhřívání sedaček, bezklíčkové startování a mnoho dalšího. Hlavně je ale technicky naprosto perfektní a momentálně nepotřebuje vůbec žádnou investici. Po přivezení a přihlášení je to jednoduše „sednout a jezdit“.
A tak to mám pro Vás nejradši!
Tak se ozvěte a najdeme nějaké pěkné auto i pro Vás 🙂
Kontakt pro objednání, dotaz, konzultaci zde.
Fotky z prověrky Ford C max 1,0i 92kW Ecoboost Titanium v Německu.