Další letošní výjezd pro auto do Německa byl úspěšný i zajímavý. Povedlo se koupit moc pěkné BMW X1 sDrive 18d z roku 2017 a nájezdem 94tis.km. A navíc bez zkušební jízdy.. Cože?!
Prohlídni, diagnostikuj, ale neprojedeš se..
Tohle byl trochu problém. K prodejci jsem dorazil zrovna v den, kdy od rána hodně sněžilo a na silnicích zůstával sníh částečně ležet. BMW bylo obuté na letní pneumatiky a zimní sada nebyla.
Změřil jsem lak, auto kompletně prohlédl, udělal si diagnostiku, vše ok. Projížďka však za prodejce nebyla možná. Prý kdyby se něco stalo, jejich pojištění by to nekrylo, což nehodlají riskovat. Chápu.
Ale co teď, takže jiné?
Měli jsme cca 20km od tohoto vozu shodou okolností hodně podobnou X1 ve verzi 4×4, údajně v TOP stavu. Tenhle první kus za mě TOP rozhodně vypadal. Ale u druhého možnost zkušební jízdy byla, tak jsem tam vyrazil. Už když jsem auto zběžně obhlédl, bylo mi jasné, že TOP stav to nejspíše nebude. Auto nebylo umyté ani vyčištěné. Kůže uvnitř místy dost odřená a když jsem zatáhl roletku panoramatického okna, byla celá potrhaná.
Tohle teda ne.
Riskneme to i bez zkušební jízdy.
Vrátil jsem se tedy k prvnímu kusu a zkusil ukecat zkušební jízdu znovu. Prodejce na to nepřistoupil. A tak jsem auto zvedl na zvedák, popojel alespoň u nich po dvorku, udělal důkladnou diagnostiku, zkontroloval vše co šlo. Vše vypadalo bezchybně, tak jsme ho po dohodě s klientem vzali.
Vyplatilo se to?
Rozhodně ano. Když jsem pro auto přijel s vlekem a bylo zaplacené, šel jsem ho hned projet. Na to už prodejce nemohl nic říct. A vše fungovalo bezvadně. Uff, sice jsem tomu věřil, proto jsem do toho šel, ale přeci jen jsem si to chtěl potvrdit, než auto finálně odvezu.
Parádní kousek.
Tohle auto je z mého pohledu opravdu TOP kousek. Zvenku i zevnitř téměř bez známek používání, jako nové. Před prodejem byl pouze lakovaný PP blatník a dveře, což jsme věděli. Veškterá technika fungovala bez náznaku jakéhokoliv problému. Motor 18d, což je dvoulitr s výkonem 110kW, je dostatečně svižný a přitom obvykle spolehlivý i ve vyšších nájezdech.
Což se zdaleka nedá říct o všech motorech od BMW. Obecně mívají s kvalitou a spolehlivostí poměrně dost problémů. Samozřejmě i zde platí pravidlo zkrátit výměnu oleje na 15tis.km a dopřávat mu kvalitní naftu.
V takovém případě věřím, že tohle BMW X1 118d může najet ještě dalších 100tis.km i více bez zásadnějších problémů.
Líbí?