Kia Ceed 1,4i CVVT místo Ford Focus 1,0i Ecoboost

Aleš Zich

Aleš Zich

Koupili jsme s klientem pěknou Kia Ceed hatchback s motorem 1,4i CVVT s výkonem 73kW. Auto je z roku 2019 a má najeto 54.220km. V minulosti prošlo hned ve 3tis.km střední havárií na přední část. Při prohlídce jsem se tedy mimo jiné na přední část vozu zaměřil. Upřímně řečeno, pokud bych nevěděl, že auto bylo opravováno, poznával bych to nejspíše obtížně. Vše je provedeno velmi kvalitně, bez jakýchkoliv nedokonalostí. Měnily se jen „měkké“ části. Vše za originální díly v autorizovaném servisu. Oba blatníky původní, nosné části nedotčené. Taková havárie tedy ničemu pro další provoz nevadí.

A proč Kia Ceed místo Ford Focus?

Když totiž hledáte „obyčejné“ ojeté auto s potenciálně spolehlivým benzínovým motorem, nemáte dnes na trhu ojetin velký výběr. A Korejské vozy Kia Ceed a jeho koncernový sourozenec Hyundai i30 toto nabízejí. Motory 1,4i a 1,6i bez turba jsou obvykle spolehlivé i při vyšších nájezdech. A za vyšší nájezd už se dá dnes bohužel považovat cca 150tis.km . Není výjimkou, že se této mety mnoho moderních turbobenzínů není schopné dožít.. Hodně v tom hraje roli přímý vstřik benzínu. Většina atmosférických motorů v menších vozech Kia/Hyundai používá nepřímý vstřik paliva, což je z hlediska dlouhodobé spolehlivosti vhodnější. Nicméně i atmosférické motory s přímým vstřikem benzínu zde obvykle fungují spolehlivě. Při častějších kratších trasách je u nich vhodné měnit olej častěji, klidně již po cca 10tis.km.

Co tedy ten Focus?

Ford Focus byl z mého pohledu i zkušeností vždy velmi povedený vůz. A možná ve své době jedno z mnou nejvíce doporučovaných „obyčejných“ aut vůbec. On je totiž Focus s motorem 1,6i bez turba (tedy NE Ecoboost) velmi spolehlivé auto po všech stránkách. Přitom obvykle poměrně levně koupitelné a bylo jich na trhu dost. Potud samá pozitiva.

Problém jsou motory Ecoboost

Problém bohužel nastal s příchodem motorů s označením Ecoboost. Tam se Fordu nejen nepodařilo navázat na téměř absolutní spolehlivost jejich atmosférických motorů 1,6i, ale naopak tyto motory jsou z hlediska spolehlivosti a životnosti zjevně naprosto nepovedené. U verzí 1,0i není výjimkou, že se mechanicky „rozletí“ již při nájezdech hluboko pod 100tis.km. Řešením je pak jedině celý nový motor. To je ale u ojetiny obvykle ekonomicky neúnosné. Mluvíme zde o ceně opravy kolem 200-250tis.Kč. Motor 1,6i Ecoboost je na tom o něco lépe, ale málokdy se dožije nájezdu více než 200tis.km. Zde se obvykle zkroutí hlava motoru, nebo doje k poškození bloku motoru. Řešením je pak opět nesmyslně drahá výměna celého motoru.

Jaký motor do Fordu Focus?

Cca do roku 2018/19 se dají občas najít kusy s motory 1,6i bez turba, ale jsou to dnes již spíše takoví „jednorožci“. Poměrně spolehlivou má Focus většinu dieselů. Ale o tom už jsem jistě psal v jiném článku a ještě nejspíše něco napíšu. Tady řešíme spolehlivé benzínové motorizace.

Výsledek prověrky Kia Ceed 1,4i CVVT.

 

Ještě jsem vlastně zapomněl na jednu další výhodu. Kia mívá obvykle tovární záruku 7let. Toto auto díky tomu, že mělo pravidelný servis, je ještě do roku 2026 v tovární záruce. U které 5 let staré ojetiny se s tímhle setkáte..? 🙂

Moje finální hodnocení:

Pěkný, plně funkční vůz, který neprošel žádnou větší havárií. Oprava po lehčí havárii na předek provedena velmi kvalitně. Celkově stavem odpovídá uváděnému nájezdu a běžnému, slušnému zacházení.

  • Po koupi bude potřeba pořídit zimní pneumatiky
  • Jinak není potřeba řešit nic dalšího a s vozem lze začít rovnou jezdit.

Výhledově:

  • počítat s výměnou zadních brzdových kotoučů a destiček

A při dobré péči se tohle auto klidně dožije nájezdu 200tis.km, klidně i více. Jako spousta jiných, mnou doporučených a prověřených vozů v minulosti.

   

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny