Byl jsem prověřit zánovní Toyotu Auris 1,6i Valvematic kombi. Jen pár dní poté, co jsem v minulém čánku psal, že považuji za rozumnou volbu z hlediska převážně kratších tras volbu atmosférického nepřeplňovaného benzínu. Toyota takové motory dosud do svých modelů montuje, což oceňuji. A je třeba říci, že fungují velmi spolehlivě.
Auris 2019 s 13tis.km.
Prověřený Auris je z poloviny roku 2019 a má najeto jen 13tis.km. Kompletní prohlídka před koupí potvrdila bezvadný stav vozu. Havarovaný podle měření laku a detailní prohlídky nosných částí i na zvedáku také nebyl.
Co je pod tou fólií..?
Zkoumali jsme pečlivě, zda se pod černou fólií nalepenou na střeše neskrývá nějaká oprava, ale vypadá to jen na vzhledový „tuning“. Samozřejmě bylo potřeba při koupi tohoto kusu přijmout riziko, že může být pod fólií nějak poškozený či poškrábaný lak. Klient si po koupi nechá fólii sundat v našem partnerském servisu, tak uvidíme. Věříme však, že to bude ok.
Fajn výbava, i když s kamerou a bez čidel..?
Potěšila i výbava vozu, která čítala tempomat, hlídání změny jízdního pruhu, vyhřívání sedadel, multifunkční volant i parkovací kameru a mnoho dalšího. Mimochodem, bez parkovacích čidel, což je obvyklá konfigurace Japonských a Korejských vozů. Mnoho mých klientů si parkovací čidla nechává po koupi doplnit. Cena doplnění zadních parkovacích čidel je obvykle cca 5-12tis.Kč podle zvoleného typu zařízení a jeho kvality.
Spolehlivost super, dynamika slušná.
Jak už jsem psal v článku o atmosférických benzínech, je to optimální volba pro ježdění na krátké trasy. U prohlíženého Aurisu je i dynamika s 97kW 1,6kou velmi slušná. Benzínové Toyoty se navíc obecně vyznačují celkovou vynikající spolehlivostí. To samé platí i pro jejich hybridní modely. Opatrný bych byl při nákupu Toyoty s automatickou převodovkou CVT s plynulou změnou převodových stupňů. Ta se pojí s většinou novějších modelů s klasickým motorem. U těch se objevují mechanické problémy často už při nájezdech kolem 120-160tis.km. U hybridních ústrojí je použit jiný typ automatické převodovky s planetovým soukolím. S tou nejsou v podstatě žádné známé potíže. Je to za mne také velmi dobrá volba z hlediska předpokládané spolehlivosti. Stejně tak bych osobně u Toyoty raději nevolil naftové motory v menších modelech, tedy zejména Auris a Avensis. Jsou to obvykle překupované agregáty od jiných značek, typicky např. od BMW, kde se příliš nedaří dosáhnout u ojetin byť přijatelné spolehlivosti.
Toyota má svou cenu.
Pokud tedy máte dostatek peněz na nákup zánovní Toyoty, jste u Aurise 1,6i Valvematik s manuální převodovkou dle mého názoru na správné adrese jménem dlouhodobá spolehlivost. Cena kupovaného vozu byla lehce přes 400tis.Kč, což odpovídá aktuální situaci na trhu ojetin. Vzhledem k nizoučkému nájezdu 13tis.km je to za ty peníze auto „jako nové“. I když je fakt, že před těmi dvěma a půl roky se nová prodávala pravděpodobně za velmi podobnou cenu. Taková je dnes realita na trhu, 1-3 leté ojetiny se často prodávají za podobné ceny, za které byly v minulosti koupeny nové..
A jaké jsou Vaše zkušenosti?