Auto AZ letem světem ojetin rokem 2020

Aleš Zich

Aleš Zich

Zdravím vás všechny a píšu tento příspěvek po delší pauze. S auty jsem si větší pauzu nedal, s psaním příspěvků ano.

Mnohé se od jara 2020 změnilo, pro všechny z nás. Zcela jistě v osobní rovině, kde to vnímám jako velkou jízdu jak na horské dráze, a zároveň v tom, jak prožíváme a realizujeme pracovní činnosti.

Co se tedy změnilo u mne v činnostech kolem aut?

Prověrky, prohlídky, prostě kontroly ojetých aut před koupí jsou stále mou hlavní činností v rámci Auto AZ. Tady se změnilo hlavně to, že víc jezdím na prověrky nejprve sám bez klientů. Oni si pak vůz dojedou koupit samostatně. U prodejců ojetin bývá zavřená prodejní plocha a často i zázemí, jak se průběžně mění vládní omezení a nařízení v souvislosti s tzv. pandemií Covid-19. Mívám tedy auto připravené někde před vraty a celou prohlídku realizuji „na ulici“. Na tohle jsem se už dříve specializoval a příklon k samostatné práci bez zázemí dílny a heveru u prodejců mi nevadí. Jak už jste si možná všimli dříve, lehnu si pod auto klidně v dešti nebo na sněhu, když je potřeba..

Jaká zajímavá auta jsem za tu dobu viděl?

Třeba v létě jsem se byl v Německu podívat na toto krásné černé Porsche Cayenne s motýlem na světle a pořizovací cenou přes milion Kč.

Prodejce se velmi divil, že se na něj jedu osobně podívat předtím, než mu klientka zaplatí a nechá si ho poslat do ČR. Měl pocit, že na Porsche s nájezdem 108tis.km a pravidelným servisem v autorizovaném servisu Porsche prostě nemůže být nic špatně 🙂 V tomto případě skutečně nebylo (i když vlastně drobnost ano, v jedné pneumatice byl hluboko zaražený vrut, takže jsem je požádal o opravu pneumatiky před odesláním vozu klientce :-)). Zkušenosti z jiných prohlídek za těch mnoho let ukazují, že důkladná prohlídka ojetého vozu před koupí se vyplatí.

Tohle auto muselo ještě projít kvůli odpočtu DPH určitým administrativním procesem. Poté v pořádku dojelo do ČR na objednané odtahovce.

 

 

 

Do Německa jen s podvalem..

Další zajímavý kousek jsem již pro svého klienta totiž přivezl na vleku osobně.

 

To je další změna z roku 2020. Dříve jsme s klienty vozili auta z Německa téměř výhradně po ose. Nebyl problém v den koupě vyřídit na místě převozní značky a s autem rovnou dojet do ČR. Od začátku tzv. pandemie Coronaviru začalo být komplikované, v některých místech Německa přímo nemožné, převozní značky získat na úřadě tentýž den. A tak jsem se rozhodl koupit si offroad a začít přivážet koupená auta na vleku za ním. Zjistil jsem, že mi to celkem vyhovuje. Nakonec jsem do Německa jezdil v roce 2020 pro auta téměř výhradně bez klientů.

 

Bílá, jen trochu moc “vlhká” kráska..

Jedním z „přitažených“ aut byla i tahle krásná bílá Audi A5 Sportback z roku 2017 s nájezdem 67tis.km.

Slovo „sport“ v názvu považuji v tomto případě za vhodně použité, protože sportovně zábavný styl jízdy tohle auto rozhodně umí nabídnout. Při zkušební jízdě mě fakt bavila. Bílá krasavice byla od prvního majitele, prodávaná dealerstvím Audi. Přesto se důkladná kontrola vyplatila. Auto bylo krásné, fungovalo perfektně. Při prohlídce jsem však našel únik chladiva z klimatizace a netěsnost na obou zadních tlumičích pérování. Tahle vlhkost u auta rozhodně žádoucí není. Prodejce tedy obojí ještě před odvozem vozu opravil. Klientovi jsem tak mohl přivézt zánovní auto bez vad.

Seznámení s Volvem V90 v TOP výbavě Inscription.

Tento model od Volva ve mně od jeho uvedení na trh budí trochu rozpaky. Design Volva se mi už mnoho let líbí. Na novou „devadesátku“ jsem si však obtížněji zvykal. Když jsem se ale usadil do luxusního interiéru a projel se, lehké rozpaky zůstaly snad jen nad dynamikou vozu. Mnou prohlížený vůz z roku 2017 s nájezdem 94tis.km měl motor 2,0D4 140kw s automatickou převodovkou. Těch 140kW jsem tam pocitově hledal skoro marně. Auto jelo svižně, to jo, ale znám mnoho jiných modelů, které se 140kW motorem přímo „letí“. Na druhou stranu od Volva asi člověk čeká především pohodlí a kultivovanost. A to jsem ve Volvu V90 oboje vnímal v míře vrchovaté. Prohlížený kousek byl v super stavu a nepotřeboval nic řešit, „jen sednout a jezdit“.

Šáhnul jsem si na auta i vlastníma rukama..

To protože mě situace s Covid-19 přiměla přehodnocovat mnoho do té doby poměrně ustálených postojů. Pustil jsem se po mnoha letech i do „mechaničiny“ neboli do oprav aut vlastníma rukama. Vzal jsem to jako výzvu, jestli ještě dokážu vyměnit v autě motor nebo něco opravit a nepojízdné auto rozpohybovat.

Výměny a opravy motorů.

První byl Peugeot 407 1,6Hdi 80kW z roku 2007 s tlakujícím motorem a druhým motorem k autu. Hurá, povedlo se. Na tomhle kousku je zajímavé, že jsem ho chtěl jen rozpohybovat a po navrácení do „života“ poslat dál. Při testování mě však natolik nadchnul svou pohodlností a jízdní příjemností, že s ním doteď jezdím. Po opravě spolu máme najeto skoro 20 tisíc spokojených kilometrů.

S dodávkou to jde i v jednom taky..

Pak jsem si „střihnul“ opravu motoru na trochu větším kousku – Fordu Transit.

  

Tady navíc nebyly zrovna téměř vůbec k dispozici „druhé ruce“ někoho dalšího, tak jsem motor „vyrval“ (jak říkají chlapi z dílny) z auta sám a po jeho opravě ho tam zase „narval“.

Nakonec jsem si v garáži základně zařídil dílnu vlastní a takhle to tam momentálně vypadá.

Prostě „šáhnout si na auta“ a z nepojízdného udělat zase jezdící mě v kombinaci s dalšími činnostmi aktuálně baví. Tedy lépe řečeno jak kdy. Když se mi něco nedaří, říkám si jestli jsem se do toho měl pouštět.. 🙂

Mnoho kilometrů a super stav.

Na závěr ještě jeden kilometrový rekordman. Téměř bez chybičky prošlo prohlídkou tohle Volvo V70 2,0 D3 automat, které vyjelo na silnice v roce 2014 a stihlo za 6 let najezdit celých 300tis.km!

Můžu říct, že jsem byl jeho celkovým stavem nadšený a s klidem jsem ho doporučil ke koupi. Na autě vše fungovalo bez chyb, servisní historie byla navíc popsána až do 270tis.km. K řešení po koupi bylo jen pár drobností, zejména výměna oleje s filtry. Wow, s takovým nájezdem parádní výsledek prohlídky před koupí!

Těším se na další prověrky ojetin a věřím, že se mi bude nadále dařit pro Vás objevovat pěkná auta „se spoustou života v sobě“, aby se Vám v nich po koupi dlouho a spokojeně jezdilo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny