Mercedes Benz GL 350Cdi 4matic s paketem AMG – velikonoční “Medvěd”

Aleš Zich

Aleš Zich

Medvěd na velikonoce?

Není to úplně obvyklá kombinace, ale když si klient z Finska objednal prověření ojetého vozu Mercedes Benz GL 350Cdi 4matic s paketem AMG a vycházelo to na velikonoční pátek, klidně jsem přijal, že to není roztomilý zajíček ušáček, ale pořádný Méďa.

A že je „GéeLo“ pořádný kus auta, vidíte i z fotografií. Tenhle konkrétní kus je z roku 2013, dovezen  byl z Německa, po prvním majiteli se skoro 170tis.km, podle záznamů měl pravidelnou servisní péči a nebyl v minulosti havarovaný. Všechna tato fakta nakonec potvrdila i naše důkladná prohlídka vozu. A musím konstatovat, že Méďa je ve velmi dobrém technickém stavu, bez jakékoliv zjevné závady nebo náznaku nějaké nefunkčnosti. Prověrka tedy proběhla hladce, report klientovi v angličtině do Finska také a obchod na tuto pořádnou dálku Česko/Finsko nejspíš úspěšně proběhne.

Jak se s takovým obrovským autem jezdí? Už jsem párkrát Mercedes GL prověřoval a můj dojem ze svezení je, že se vezete na pohupujícím několikatunovém „polštářku“. Vždyť taky pohotovostní hmotnost tohoto medvídka je téměř 2,5tuny. O ten polštářkový pocit se stará adaptivní vzduchové pérování. V komfortním režimu příjemně naladěné, ve sportovním chvílemi až příliš drncavé. Dává mi to smysl, ve sportovnějším režimu je potřeba odpružení přitvrdit a vysoká hmotnost jednoduše začne více „poskakovat“. 6 válcový vidlicový třílitrový turbodiesel se 190kW je pro takovéto auto v kombinaci se skvělou automatickou převodovkou optimální pohon, pokud tedy nehodláte na silnici sportovat. Jízda je suverénní, příjemně svižná. Na sportování se ale stejně Mercedes Benz GL myslím nekupuje.

Co se mi líbilo na tomto konkrétním kuse, že Vám pohlídá jízdu v pruhu, adaptivní tempomat zase udržuje zvolený odstup od auta před vámi a k tomu všemu si pustíte kvalitní audio. Když chcete, otevřete si i střešní okno (to já osobně velmi rád), prostě celkem pohoda. Auto vás hýčká mnoha dalšími vymoženostmi, přeci jen je to jeden z vrcholných modelů značky, prodávaný nový za cenu blížící se klidně ke 3mil.Kč. Takto ojetý se prodává pořád ještě za necelý milion. Je samozřejmě jasné, že je potřeba mít dostatečné peníze připravené nejen na jeho nákup, ale i na průběžný servis a opravy. Ty mohou celkem snadno šplhat k desetitisícovým, někdy ale i statisícovým částkám.

Tak jak se Vám líbí?

Otázka pro znalce na závěr. Je nebo není výfuk vyvedený do efektních 4 koncovek, které vidíte na fotografii zezadu..? Těším se na vaše odpovědi 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny